Singapore Airlines   /   Singapore Airlines

Singapore Airlines

SINGAPORE AIRLINES zostały uznane za Najlepsze Linie Lotnicze Świata - World´s Best Airline 2018 - w plebiscycie-rankingu Skytrax World Airline Awards.

Singapurskie Linie Lotnicze otrzymały prestiżowe nagrody za zajęcie I miejsca również w 3 innych kategoriach:

  • najlepsza Pierwsza Klasa
  • najlepsza linia lotnicza w Azji
  • najlepszy sposób podróżowania w Pierwszej Klasie

Linie SINGAPORE AIRLINES posiadają jedną z najnowocześniejszych na świecie flot 118. szerokokadłubowych i komfortowych samolotów odrzutowych i nieustannie oraz konsekwentnie inwestują w najbardziej zaawansowane technologie.

Siatka połączeń regularnych obejmuje 62 miasta w 32. krajach na 5. kontynentach: Azji, Afryce, Ameryce Północnej, Australii i Oceanii oraz Europie.
Singapurskie Linie Lotnicze są członkiem sojuszu lotniczego Star Alliance.


 

 

Zalety lotu liniami SINGAPORE AIRLINES

Pozwólcie nam Państwo dokładniej przedstawić korzyści, których można oczekiwać w przypadku przelotu liniami SINGAPORE AIRLINES:

  • Najlepsza Linia Lotnicza Świata i Najlepsza Linia Lotnicza Azji w 2018 roku!
  • Najlepsza Pierwsza Klasa i najlepszy sposób podróżowania w Pierwszej klasie w 2018 roku.
  • Odległości miedzy odległymi miejscami na świecie nie stanowią już problemu: atrakcyjne oferty cenowe i czasy przelotu z Polski do ponad 60. miast, w tym najbardziej egzotycznych, na 5. kontynentach.
  • Pakowanie walizek nie musi być stresujące: limit bagażu podstawowego w klasie ekonomicznej wynosi 30 kg.
  • Latanie jest mniej skomplikowane: wyloty są z największych portów lotniczych w Polsce: Warszawy, Bydgoszczy. Gdańska, Katowic, Krakowa, Lublina, Łodzi, Poznania, Rzeszowa i Wrocławia.
  • Współpracujemy tylko z najlepszymi partnerami: linia jest członkiem największego sojuszu lotniczego Star Alliance a kooperantami na rynku polskim są przewoźnicy: LOT, Lufthansa oraz SAS.
  • Zmiana samolotu i przewoźnika nie musi być stresująca: dogodne przesiadki w największych i nowoczesnych, europejskich portach lotniczych: Amsterdamie, Dusseldorfie, Frankfurcie, Kopenhadze, Londynie, Mediolanie, Monachium, Paryżu oraz Zurychu.
  • Zbieranie mil lotniczych też może być łatwe: możliwość naliczania mil w programach lojalnościowych dla pasażerów KrisFlyer lub Miles&More.
  • Latanie jest czystą przyjemnością: najnowocześniejsza flota 118. samolotów szerokokadłubowych wykonuje 70 lotów tygodniowo na trasach między największymi miastami Europy i Singapurem.
  • Latanie może być naprawdę świetne: w klasie ekonomicznej konfiguracja miejsc w samolotach szerokokadłubowych typu Boeing-777-300ER jest 3-3-3, a w Airbus-A380 ma ustawienie: 3-4-3.
  • Latanie może być komfortowe: w klasie Busness na pokładach samolotów typu Boeing-777-300 oraz Airbus-A380 konfiguracja miejsc jest w ukladzie: 1-2-1 i każdy pasażer ma dojstęp do przejścia.
  • Latanie może być niezapomniane: legendarny i niepowtarzalny personel pokładowy z jego uprzejmością i najwyższą kulturą obsługi pasażerów, do tego doskonała kuchnia, bogaty wybór dań i karty napojów na pokładach samolotów.
  • Latanie można być miłe dla oka i przyjemne dla ucha: unikalny system rozrywki pokładowej KrisWorld to ponad 1000 programów audio i wideo, a specjalne oprogramowanie daje możliwość przygotowania własnych dokumentów, takich jak arkusze kalkulacyjne czy prezentacje, bez konieczności korzystania z laptopa, a także dodatkowo program jest w pełni kompatybilny z aplikacjami Microsoft Office
  • Przesiadka też może być odprężająca: serwis i usługi w najlepszym na świecie porcie lotniczym-mieście Singapore-Changi nie mają sobie równych.
  • Przesiadka w Singapurze może być odlotowa: dogodne, ekspresowe i komfortowe połączenia lotnicze do wielu miast w Azji Południowo-Wschodniej: Brunei, Filipin, Indonezji, Kambodży, Malezji, Mjanmy/Birmy, Tajlandii oraz Wietnamu, a także Australii i Nowej Zelandii w tym również  na pokładach partnerskiej linii lotniczej SILKAIR.
  • Przesiadka w Singapurze może tez być dłuższa: istnieje możliwość zatrzymania się w tym nowoczesnym i egzotycznym mieście i skorzystania ze specjalnych programów i pakietów dla pasażerów tranzytowych Singapurskich Linii Lotniczych połączonych ze zwiedzaniem miasta i jego atrakcji turystycznych.

Historia Singapore Airlines

Strategiczne, nie tylko z punktu widzenia handlowego,  położenie geograficzne Singapuru, leżącego na przecięciu tras miedzy Ameryką Północną, Europą, Środkowym i Dalekim Wschodem a Australią i wyspami na Pacyfiku, zawsze decydowało o historii i rozwoju tego państwa-miasta.
W znacznym stopniu wpływało również na rozwój lotnictwa cywilnego w całym regionie Azji Południowo-Wschodniej. Niedoskonałość i zawodność samolotów komunikacyjnych eksploatowanych w latach 20. i 30. ubiegłego stulecia, powodowały, że port lotniczy w Singapurze od początku stanowił bardzo ważny punkt tranzytowy na szlakach towarzystw lotniczych, przede wszystkim europejskich, łączących metropolie z ówczesnymi posiadłościami kolonialnymi w Indiach Wschodnich i Australii, a także amerykańskich na trasie między USA i Oceanią i Azją Południowo-Wschodnią.

  • w roku 1936 władze brytyjskie, sprawujące wówczas władzę w Singapurze i Malajach, zdecydowały się na utworzenie nowego, lokalnego przedsiębiorstwa transportu lotniczego.
  • w październiku 1937 r. dokonano rejestracji nowego przewoźnika lotniczego - Malajskich Linii Lotniczych MALAYAN AIRWAYS LIMITED – MAL, które otrzymały koncesję na wykonywanie rejsów krajowych na 3. trasach, między Singapurem a Kuala Lumpur i Penang, jednak żadne operacje lotnicze nie zostały rozpoczęte i 7 grudnia 1941 roku ogłoszono definitywny koniec działalności przedsiębiorstwa.
  • w roku 1946, po zakończeniu działań wojennych lotnisko, w Singapurze zostało na powrót otwarte dla potrzeb transportu pasażerskiego, a władze lokalne postanowiły reaktywować działalność Malajskich Linii Lotniczych MAL.
  • 1 maja 1947 roku przewoźnik MAL, posiadając 2 dwusilnikowe samoloty śmigłowe produkcji brytyjskiej, uruchomił swoje pierwsze, regularne połączenie lotnicze na między Singapurem a Kuala Lumpur i v.v..
  • w grudniu 1947 roku flota linii MAL zaczęła być zwiększana przez sukcesywne dostawy amerykańskich i brytyjskich samolotów tłokowych oraz turbośmigłowych, które umożliwiły liniom MAL otworzenie nowych tras, obejmujących wówczas niemal całą Azją Południowo-Wschodnią. Regularne połączenia lotnicze przebiegały między  Półwyspem Malajskim a Bangkokiem, Mergui, Rangunem i Sajgonem na Półwyspie Indochińskim, Dżakartą, Medanem, Kuchingiem, Kota Kinabalu, leżącymi na archipelagach Morza Jawajskiego oraz Hongkongiem, połozonym na wybrzeżu Chin kontynentalnych.
  • w latach 1946-1950 systematycznie wzrastało znaczenie Singapuru, jako jednego z ważniejszych azjatyckich portów lotniczych - przy nadal zawodnych i posiadających ograniczony zasięg, nawet najnowocześniejszych wówczas, samolotach turbośmigłowych, postój w najważniejszym mieście Półwyspu Malajskiego był konieczny dla wszystkich towarzystw lotniczych, utrzymujących z tym regionem połączenia lotnicze.
  • w roku 1950 lokalne władze podjęły decyzję o budowie nowego poru lotniczego Singapur-Paya Lebar, który został oficjalnie otwarty w sierpniu 1955 roku.
  • 31 sierpniu 1957 roku ogłoszono, w ramach brytyjskiej Wspólnoty Narodów, niepodległość Federacji Malajskiej, która nie obejmowała, zachowującego autonomię Singapuru.
  • w grudniu 1957 roku dokonano istotnej restrukturyzacji towarzystwa lotniczego MAL w którym władze malajskie przejęły zarządzanie, a 3. udziałowcami przewoźnika malajskiego zostały władze malajskie oraz australijskie i brytyjskie towarzystwo lotnicze - każda ze stron posiadała po 33,33% akcji.
  • W roku 1962 wprowadzeno do eksploatacji na najważniejszych międzynarodowych trasach linii MAL samoloty odrzutowe produkcji brytyjskiej DH Comet-4.
  • 16 września 1963 roku, w wyniku przystąpienia do układu o Federacji Malajów państw-stanów: Sabahu, Sarawaku i Singapuru, została proklamowana Federacja Malezji, a narodowy przewoźnik natychmiast zmienił nazwę na Malezyjskie Linie Lotnicze MALAYSIAN AIRWAYS LIMITED – MAL.
  • 9 sierpnia 1965 roku została proklamowana Niepodległa Republika Singapuru, należąca do Brytyjskiej Wspólnoty Narodów.
  • 1 stycznia 1967 roku powstało nowe przedsiębiorstwo transportu lotniczego o nazwie: Malezyjsko-Singapurskie Linie Lotnicze MALAYSIA-SINGAPORE AIRLINES – MSA i niemal natychmiast nastąpił gwałtowny rozwój nowego towarzystwa lotniczego na dwóch płaszczyznach – handlowej i operacyjnej. Sieć połączeń lotniczych linii MSA została wzbogacona o trasy międzykontynentalne do Australii: (Kuala Lumpur-) Singapur – Perth – Sydney – Melbourne i v.v., i przez subkontynent indyjski i Zatokę Perska do Europy: Singapur – Kuala Lumpur – Kolombo – Bahrajn – Ateny – Rzym – Londyn i v.v. (– Ateny – Zurych – Frankfurt i v.v.). W rozkładzie połączeń regionalnych pojawiły się regularne rejsy do Madrasu, Manili, Osaki i Tokio. Na większości tras pojawiły się 3 samoloty dalekiego zasięgu typu Boeing-707 i 5 nowoczesnych maszyn średniego zasięgu typu Boeing-737, które umożliwiły przewoźnikowi MSA skuteczne konkurowanie z największymi towarzystwami lotniczymi. Gwałtowny rozwój transportu lotniczego umożliwił również szybkie uprzemysłowienie i modernizację Singapuru.
  • w kwietniu 1971 roku, w związku z zamiarem rządu Federacji Malezji utworzenia własnego, narodowego przewoźnika dla obsługi krajowych i międzynarodowych połaczeń lotniczych z/do Malezji, rzad Singapuru postanowił wycofać swoje udziały z konsorcjum MAS i utworzyć własne, flagowe przedsiębiorstwo transportu lotniczego.
  • 30 czerwca 1972 roku powołano do działalności Singapurskie Linie Lotnicze SINGAPORE AIRLINES – SIA, o statusie narodowego towarzystwa lotniczego.
  • 30 lipca 1972 roku na lotnisku w Singapurze wylądował pierwszy, szerokokadłubowy samolot dalekiego zasięgu produkcji amerykańskiej typu Boeing-747 w barwach linii SIA, który był jego 1.użytkownikiem w Azji Południowo-Wschodniej. Od tego momentu liczba tych maszyn we flocie singapurskiego przewoźnika systematycznie wzrastała i umożliwiła wzrost przewozów na dotychczasowych i nowych trasach międzykontynentalnych. Ten typ samolotu umożliwił również stworzenie przez linie SIA niepowtarzalnego konglomeratu – dynamiki nowej linii lotniczej oraz najnowocześniejszej i luksusowej maszyny. Oba te elementy zaowocowały niespotykanym komfortem przelotów i najlepszą obsługą w trakcie całego procesu przewozowego pasażerów. Dokonania przewoźnika singapurskiego zostały bardzo szybko dostrzeżone i docenione przez podróżnych i zadecydowały o jego niespotykanym sukcesie marketingowym – dołączeniu do grona najlepszych towarzystw lotniczych na świecie.
  • We wrześniu 1972 roku narodowy przewoźnik Singapuru, dostrzegając konieczność zapewnienia jednolitych i wysokich standardów lotniskowej obsługi pasażerów i samolotów, rozpoczął własną działalność w obszarach pozalotniczych poprzez utworzenie subsydiowanego przedsiębiorstwa handlingowego.
  • W grudniu 1972 roku linie SINGAPORE AIRLINES W porozumieniu z władzami państwowymi przygotowały również plan 5.letniej budowy nowego, ogromnego lotniska Singapur-Changi, wyposażanego w kompleksową i najnowocześniejszą wówczas infrastrukturę.
  • W 1975 roku linie SIA odnotowały kolejny sukces handlowy – jako pierwszy w historii w Azji Południowo-Wschodniej przewoźnik, uruchomiły połączenia lotnicze między Półwyspem Malajskim a Stanami Zjednoczonymi na trasach do: Guam, Honolulu i San Francisco.
  • W lipcu 1977 roku linie SIA rozpoczęły przedsięwzięcie marketingowo-operacyjne, które było całkowicie niestandardowe i zaskakujące dla całej branży lotnicze! Singapurskie Linie Lotnicze SIA ogłosiły wówczas zamiar eksploatacji trasy Singapur – Bahrajn – Londyn i v.v. ponaddźwiękowymi samolotami typu Concorde. Połączenie miało być obsługiwane wspólnie z przewożnikiem brytyjskim, który miał zapewnić samoloty oraz obsługę techniczną. Obaj przewoźnicy wspólnie organizowali personel i obsługę pokładową w czasie przelotów. Jeden z samolotów Concorde była pomalowany z jednej strony w kolorach korporacyjnych linii SINGAPORE AIRLINES.
  • 9 grudnia 1977 roku ww. ponaddżwiękowe połączenie zostało definitywnie uruchomione i towarzystwo lotnicze SIA dołączyło do ekskluzywnego grona zaledwie 4. linii lotniczych na świecie, wykonujących wówczas regularne loty samolotami supersonicznym. Całe przedsięwzięcie nie przyniosło zysków finansowych, jednak zakończyło się ogromnym sukcesem marketingowym dla przewoźnika singapurskiego i jeszcze bardziej umocniło go w czołówce światowych towarzystw lotniczych.
  • w roku 1980 przedsiębiorstwo SIA uruchomiło kolejne połączenie do Ameryki Północnej, na trasie Singapur – Tokio – Los Angeles i v.v., z uzyskaniem lukratywnych praw handlowych do zabierania pasażerów, bagażu, frachtu i poczty między Japonią a Stanami Zjednoczonymi.
  • w roku 1981 otwarto nowoczesne lotniska Singapur-Changi, które umożliwiło obsługę pasażerów w komfortowych warunkach i przyjmowanie największych samolotów pasażerskich i towarowych. Nowy port lotniczy nadal umacniał singapurską pozycję, jako ważnego punktu tranzytowego w rejonie Azji Południowo-Wschodniej i Oceanii.
  • W roku 1987 władze Singapuru, posiadające 73% udziałów towarzystwa lotniczego SIA, podjęły decyzję o sprzedaży części swoich akcji i wejściu przewoźnika na giełdę papierów wartościowych – Stock Exchange of Singapore  – SES. Jednocześnie umożliwiono zakup do 20% udziałów przedsiębiorstwa inwestorom zagranicznym. Dla pracowników linii SIA zarezerwowano 17%. Uzyskane ze sprzedaży środki przeznaczono na zakup najnowszych typów samolotów szerokokadłubowych dalekiego zasięgu.
  • w grudniu 1989 roku Singapurskie Linie Lotnicze SIA oraz Amerykańskie Linie Lotnicze DELTA AIR LINES i ówczesne Szwajcarskie Linie Lotnicze SWISSAIR podpisały porozumienie o utworzeniu jednego z pierwszych w świecie sojuszy lotniczych - Global Excellence Alliance, umożliwiającego współpracę na długich trasach międzykontynentalnych i dającego przewoźnikowi singapurskiemu większy dostęp do portów lotniczych Europy i Ameryki Północnej. Linie SIA definitywnie opusiły ww. sojusz w 1997 roku.
  • listopad 1997 roku Linie SIA rozpoczęły ścisłą współpracę z Niemieckimi Liniami Lotniczymi na międzykontynentalnej trasie Singapur-Frankfurt-Nowy Jork i v.v.
  • w grudniu 1999 roku przewoźnik singapurski rozpoczął zakup 49% udziałów w Brytyjskich Liniach Lotniczych VIRGIN ATLANTIC AIRWAYS, śmiało podejmując konkurencję z innymi towarzystwami lotniczymi na rynkach: brytyjskim i przewozów pólnocnoattlantyckich.
  • w kwietniu 2000 roku linie SINGAPORE AIRLINES, w wyniku definitywnego zakończenia procesu akcesyjnego, stały się pełnoprawnym członkiem sojuszu lotniczego Star Alliance.
  • 29 wrzesnia 2000 roku towarzystwo SIA złozylo zamówienia, jako pierwsze na świecie linie lotnicze, na 25 sztuk największego i najnowocześniejszego wówczas, dwupoziomowego i czterosilnikowego samolotu pasażerskiego typu Airbus–3XX Superjumbo, mogącego przewozić do 555 pasażerów przy podziale na trzy klasy serwisowe.
  • w lipcu 2001 roku Singapurskie Linie lotnicze utworzyły, w ramach struktur spólki, przedsiębiorstwo lotnicze do obsługi przewozów towarowych SINGAPORE AIRLINES CARGO, dysponujące wówczas flotą 9 samolotów typu Boeing-747Cargo.
  • w listopadzie 2004 roku linie SINGAPORE AIRLINES uruchomiły, przy użyciu samolotów typu Airbus-340-500 rejsy bezpośrednie na trasach: Singapur↔Los Angeles, a następnie na najdłuższym przelocie nonstop na świecie, Singapur↔Nowy Jork–Newark (16700km, 19h lotu), bez konieczności międzylądowania w Japonii. Tak poprowadzone trasy przelotów, zostały następnie skopiowane i zastosowane przez innych przewoźników azjatyckich i amerykańskich.
  • 25 października 2007 linie SINGAPORE AIRLINES otrzymały, jako 1.przewożnik lotniczy na świecie, 1. egzemplarz samolotu typu Airbus-380-800.
  • 6 kwietnia 2012 roku został wykonany ostatni lot samolotu typu Boeing-747 w barwach SINGAPORE AIRLINES. Słynne JumboJety - róznych modeli i wersji słuzyły operacyjnie przez 30 lat!
  • I połowie 2018 roku Singapurskie Linie Lotnicze SINGAPORE AIRLINES ogłosiły plany znaczących inwestycji w produkt pokładowy linii SILKAIR, które zakładają wyposażenie wszystkich samolotów w rozkładające się do płaskiej pozycji fotele w klasieBusiness oraz wyposażenie wszystkich foteli w obu klasach serwisowych w system rozrywki pokładowej IFE. Dzięki tym zmianom produkt oferowany pasażerom będzie ujednolicony w ramach Grupy Singapore Airlines.
  • w październiku 2018 roku linie lotnicze SINGAPORE AIRLINES wznowią regularne rejsy na najdłuższej trasie przelotu na świecie, otwierając bezpośrednie i codzienne połączenie Singapur↔Newark (jednego z lotnisk, obsługujących aglomerację Nowego Jorku). Rejsy będą wykonywane samolotami typu Airbus-350-900ULR (Ultra Long Range/najdłuższego zasięgu), zamowionym do tej pory wyłacznie przez SINGAPORE AIRLINES w liczbie 7. egzemplarzy. Przelot na dystansie 16 700 km będzie trwał 19 godzin, a na  pokładach samolów będzie jedynie 161 miejsc, wyłącznie w konfiguracji: Business (67 miejsc w układzie 1-2-1) oraz Premium Economy (94 miejsca w układzie 2-4-2) - nie będzie klasy ekonomicznej.
Oferujemy w roku 2018:
ATRAKCYJNE CENY w BUSINESS CLASS:
Oferujemy bilety lotnicze z Polski w klasie Business:


Ceny zawierają opłaty lotniskowe i paliwowe obowiązujące w dniu 30 sierpnia 2018r.
Oferta jest ważna dla najniższej taryfy w klasie Business, a liczba miejsc w tej ofercie jest ograniczona. Ostateczna cena może ulec zmianie w zależności od trasy przelotu i kursu wymiany walut. Ceny nie zawierają opłaty za wystawienie biletu.


Taryfy obowiązują do 31 marca 2019r.

Aby zarezerwować bilet bardzo prosimy o kontakt z naszym biurem GSA SINGAPORE AIRLINES w Warszawie lub Państwa biurem podróży.


OFERTA W FIRST CLASS
OFERTA W BUSINESS CLASS
OFERTA W KLASIE EKONOMICZNEJ
Stop w Singapurze
Planujesz podróż z przesiadką w Singapurze? Z SINGAPORE AIRLINES możesz zatrzymać się w tym wspaniałym mieście, lecąc na trasach międzykontynentalnych do Azji oraz Australii i Oceanii na wakacje. Dzięki tej opcji można zwiedzić 2 kraje w cenie jednej podróży!